Przejdź do głównej zawartości

Nieznane terapie. Chelatacja - pan Bogdan i jego sad

Nic tak nie przekonuje do określonej terapii, jak opowieść znajomego, który wyzdrowiał po jej zastosowaniu. Dla przypomnienia - chelatacja to metoda oczyszczania organizmu z metali ciężkich i wapnia, które przez lata odkładają się w naszych tętnicach.
Tak już mam, że gdy jestem zafascynowana jakąś sprawą, opowiadam o tym spotkanym znajomym, szczególnie wtedy, gdy wydaje mi się, że ta informacja może być dla nich przydatna. Prawie wszyscy moi znajomi, z którymi spotkałam się w ciągu ostatnich miesiecy, nie słyszeli jeszcze o chelatacji.
O tym, że poddaję się tej terapii, by sprawdzić jej działanie na sobie, powiedziałam też ostatnio mojemu ulubionemu lekarzowi. Po raz pierwszy zobaczyłam wtedy, że mina mu stężała, spoważniał bardzo, wygladał nawet srogo i powiedział: "tak, słyszałem, takie przepychanie tętnic za pomocą kreta".
Tę terapię jako jeden z pierwszych zaczął stosowac w Polsce Dariusz Siwik, lekarz medycyny po białostockiej Akademii Medycznej. Z lekarzami, którzy leczyli w ten sposób pacjentów chorych na miażdżycę, zetknął się po raz pierwszy w USA w końcu lat 80-tych. Na początku lat 90-tych rozpoczął w Polsce swoją prywatną działalność medyczną i od tamtego czasu leczy pacjentów stosując między innymi właśnie chelatację.
Faktem jest, że gdy wpiszemy w internecie hasło "doktor siwik", na drugiej pozycji w wyszukiwarce Google pojawia się artykuł pt. "Szarlataneria i naciąganie pacjentów - sprzedają krecika do żył jako lek na miażdżycę". Uważny czytelnik dostrzeże, że artykuł pojawił sie na stronie, skąd inąd cenionej, prywatnej stacji radiowej TOK FM. Gdy go czytałam 3 miesiące temu był datowany na 2013 rok, teraz widnieje jako artykuł z 2015. Artykuł krytykuje lekarzy stosujacych te metodę, nazywając ich szarlatami, przytaczając wypowiedzi nikomu nie znanych lekarzy-urzędników, wątpliwych autorytetów. Po pierszych wpisach w komentarzach w podobnym stylu jak artykuł, warto poczytać wypowiedzi innych internautów. Kilka z nich przytaczam ponizej filmu.
Żal mi jest, że takie sytuacje osłabiają moje zaufanie do większości lekarzy. Raczej chciałabym się spodziewać od nich rzeczowych wyjaśnień, z których by wynikało, że przynajmniej poczytali o takiej metodzie, jeśli nie mieli o tym na studiach i późniejszych szkoleniach. A artykuł na portalu TOK FM, na moje oko, rzeczywiście, tak jak piszą internauci w komentarzach pod nim, wygląda na zamówiony tekst. Jest niefachowy, nierzetelny i dziwnie wysoko utrzymuje się tak długi czas na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Komu może zależeć na tym, by ludzie nie interesowali sie takimi terapiami? Zostawiam to waszym domysłom.
Poniżej zamieszczam film z wyprawy do sadu pana Bogdana Gębickiego koło Barczewa pod Olsztynem. Pan Bogdan 10 lat temu był pacjentem doktora Siwika i przyjmował zabiegi chelatacji. Jak się dzisiaj czuje - sam wam opowie. W każdym razie po tej chelatacji urodziła mu się córka, czego się raczej nie spodziewał, bo osiągnął wiek seniora.


westend12 
EDTA jest używane przy zatruciach metalami ciężkimi i w wielu krajach podawane pomocniczo w terapii onkologicznej.

celjab 2 lata temu
Wzialem 40 wlewow EDTA w 2013 roku i pomoglo. Juz po 26 wlewie poczulem duza roznice. Objawy (wiencowej choroby serca) ustapily i dzisiaj jestem zdrowy. Dr. Siwik to bardzo fajny czlowiek. Natomiast konwencjonalna kardiologia o malo mnie nie rozwalila. Postrzegam konwencjonalnych kardiologow (tych w szpitalach i przychodniach na NFZ) jako oszustow, klamcow i zlodziei. Artykul powyzszy jest tendencyjny i nie szuka prawdy

Leszek Podzierski 2 lata temu

TEN ARTYKUŁ JEST JEDNYM WIELKIM KŁAMSTWEM!!!
Terapię chelatową EDTA w przypadku miażdżycy stosuje się na świecie od 1953 roku, czyli od 62 lat. W tym czasie było przeprowadzono wiele badań naukowych, między innymi w USA przez:
1 The Columbia University Division of Cardiology at Mount Sinai Medical Center, Miami Beach, FL
2 The National Heart, Lung, and Blood Institute, Bethesda, MD
3 The Palmer Center for Chiropractic Research, Davenport, IA
4 Biogenesis Medical Center,Landrum, SC
5 The National Center for Complementary and Alternative Medicine, Bethesda, MD
6 Celebration of Health Association, Bluffton, OH
7 Brigham and Women’sHospital and Harvard Medical School, Boston, MA
8 The University of Kansas MedicalCenter, Kansas City, KS
9 The Duke Clinical Research Institute, Durham, NC.

Edetynian dwusodowy czyli Acidum edeticum czyli EDTA znajdziemy w FARMAKOPEI POLSKIEJ, która jest urzędowym spisem leków dopuszczonych w Polsce do obrotu, oraz obwarowany tymi samymi zastrzeżeniami spisem surowców służących do ręcznego sporządzania niektórych z tych leków w aptece (leków recepturowych).[Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne: Farmakopea Polska X. Warszawa: Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, 2014, s. 4276. ISBN 978-83-63724-47-7]
Czyli EDTA jest formalnie dozwoloną substancją leczniczą na terenie Polski.

I jeszcz etaki wpis:
elmina5
Artykuł wybitnie tendencyjny.
Dlaczego szanowny autor nie zainteresował się tym że jeszcze w 2003 rok w "Lekach współczesnej terapii - spis leków znalazła się taka informacja:
EDETIC ACID – kwas wersenowy
Antidotum
ATC: V 03 AB
Kwas etylenodiaminotetraoctowy
N,N’ – 1,2 Etylenodilo – bis – [N-(karboksymetylko) – glicyna EDTA , CAS:60-00-4

Działanie: kwas wersenowy i jego sole mają właściwości chelatujące
Wskazania: Kwas wersenowy i jego sole, zwłaszcza EDTA są stosowane w medycynie w leczeniu zatruć metalami ciężkimi. W ostatnich latach EDTA jest coraz powszechniej stosowany w celu oczyszczenia organizmu ze złogów miażdżycowych. Wykazano bowiem, że EDTA zapobiega utlenianiu lipidów i cholesterolu, zmniejsza lepkość krwi, zwiększa elastyczność tętnic, umożliwia lepsze ukrwienia mięśnia sercowego i zapobiega powstawaniu choroby niedokrwienia serca

Źródło: Leki współczesnej terapii – państwowy spis leków; wydanie z 2003 r.

Czy od 2003 roku pojawiły się jakiekolwiek badania, które potwierdziłyby brak skuteczności chelatacji EDTA. Wręcz przeciwnie. 27 marca 2013 r. w Journal of American Medical Association opublikowano wyniki badania wieloośrodkowego, randomizowanego, prowadzonego metodą podwójnie ślepej próby.
Badanie oficjalnie potwierdziło, że długotrwała terapia EDTA zmniejsza ryzyko zawałów serca, udarów i innych problemów sercowo-naczyniowych.

PS. Obecnie " Leki współczesnej terapii" wydaje Medicale Tribune - wydawca m.n. takich tytułów jak " Kardiologia po dyplomie", " Medycyna po dyplomie" i tym podobnych periodyków adresowanych do lekarzy. I jak każde wydawnictwo żyje z reklamy leków. A ponieważ są to gazety kierowane do lekarzy - reklamowane mogą być również leki na receptę.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chelatacja - zabieg drugi i rozmowa z panem Walentym

Według medycyny klasycznej jestem zdrowa. Nie mam żadnej choroby przewlekłej. Ale hołduję zasadzie, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Jak pisałam w poprzednim poście, substancja EDTA (wersenian dwusodowy) w kroplówce podłączonej do żyły związuje w krwiobiegu metale ciężkie oraz zalegający w tętnicach wapń (według tablicy Mendelejewa wapń należy do grupy metali) tworząc substancje rozpuszczalne w płynach ustrojowych, które następnie wydalane są przez nerki. Jak każdy w dzisiejszym świecie musiałam i ja tego sporo wchłonąć. Chorobowe objawy pojawiają się z czasem. Tak więc działając profilaktycznie i nie czekając, aż objawi się choroba, spodziewam się, że moje samopoczucie po zabiegach będzie lepsze. Spodziewam się mniejszego zmęczenia, większej energii i dobrego samopoczucia psychicznego. Dowiedziałam się, że kroplówki EDTA stosują sportowcy, by polepszyć swoje wyniki, jak też piloci przed badaniami okresowymi, ponieważ poprawiają się im refleks i koncentracja.  Ta terapia jest

Mam boreliozę na 90 procent! Załatwię ją ozonem!

Czekam jeszcze tylko na wynik testu Western Blot. Gdy nagrywaliśmy jeden z pierwszych filmików z naszego cyklu „Nieznane terapie”, w którym powiedziałam, że obok chelatacji przyjmuję ozon, byłam jeszcze w innym świecie opisując swoje dolegliwości. Widziałam ich źródło w opryszczce i dlatego też zdecydowałam się przyjmować ozonoterapię, żeby poskromić tego wirusa w moim organizmie. Ale okazało się, że nie miałam pełnego obrazu rzeczywistości. W tym filmowym materiale wypowiadam się na temat opryszczki, która wtedy, moim zdaniem, wywoływała inną, dla mnie bardzo trudną, dolegliwość, a mianowicie okresowo pojawiające się zapalenia nerwów. Po raz pierwszy zapalenie nerwu przytrafiło mi się jakieś 6 lat temu. Było to zapalenie nerwu trójdzielnego, czyli tego odchodzącego od odcinka szyjnego kręgosłupa, idącego za uchem. Ból nerwu przypomina bolesne pulsowanie, na początku co parę minut, w miarę postępującego chorobowego procesu nasila się, pojawia się następnie co minutę, a pot

Gdy walczysz z boreliozą, glukozamina to twój wróg

Przegrana bitwa z boreliozą i opryszczką, ale nie wojna. Nikt nie lubi mówić o przegranej, dlatego potrzebowałam zdystansować się do wydarzeń sprzed czterech miesięcy.   W trakcie kuracji ozonowej, to znaczy brania ozonu w zastrzyku dożylnie w olsztyńskiej przychodni doktora Siwika, znowu pojawiło się zapalenie nerwu. Zdarzyło się to w miesiąc po świętach Wielkiej Nocy. Poprzednie takie zdarzenie miałam trzy miesiące wczesniej, w tydzień po świętach Bożego Narodzenia. Przypadek? Szukam wspólnych elementów tych sytuacji i myślę, że mogła mieć wpływ na to dieta. Wiadomo, na święta pozwalamy sobie na duże ilości spożywanych ciast. Ja szczególnie robiłam dotąd ciasta z orzechami, sernik i piernik. Niezwykle smaczne. Dawałam sobie przyzwolenie na takie łakocie tylko w czasie świąt. A wiem o tym, że opryszczka, która mi dokucza od wielu lat, namnaża się od argininy (aminokwas częściowo produkowany przez nasze organizmy, ale w większości przyjmowany z pożywieniem), której bardzo wiele